Arhiv Značk: živila

Čiščenje jeter, naravni proces

Čiščenje jeter je naravni proces in sposobnost človeškega organizma.

Za čiščenje jeter pa je že dolgo znano, da je lahko boljše kolikor boljši je odnos človeka do hrane in organizma nasploh. Hrana in pijača sodita med največje užitke vsakega človeka. Dobra hrana je stvar okusa, ta pa je velikokrat v nasprotju z zdravjem. V primeru, da smo sposobni to dejstvo obrniti na glavo, imamo učinkovit prispevek za čiščenje jeter. Isto živilo lahko pripravimo na razne načine. Vsi vemo razliko med kuhanjem, cvrtjem in pečenjem. Cvrtje je za mnoge prestižni način kuhanja. Za vse, ki poznajo proces prebave in presnove pa tudi manj zdrav način. Poleg tega obstajajo za čiščenje jeter tudi druge alternative. Živila so med seboj ne le različna, ampak so tudi povezana bolj kot si mislimo. Načeloma nezdrava živila imajo protiutež v bolj zdravih živilih. To pomeni, da načeloma nezdrava živila ni nujno črtati z naših jedilnikov. Potrebno pa je pri njihovem uživanju poskrbeti za protiutež učinkov v bolj zdravih živilih. Tipičen primer so nezdrave maščobe in zelenjava. Včasih se vsemu, kar načeloma škodi ne moremo upreti. Zato je čiščenje jeter tudi premagovanje človeških skušnjav prehranjevanja, iskanje alternativ ali živil, ki problematične skušnjave postavijo v zdravo ravnovesje. Premagovanje skušnjav je težavno, ko moramo zaradi bolezni povsem prekiniti z določeno navado. Veliko bolje je preden nastanejo bolezni spoznati svoj organizem, prehranjevanje in druge aktivnosti. Teorija, stroka in ostalo nam je v oporo predvsem odkrivanja naših individualnih razlik in posebnosti. Za čiščenje jeter kot druge sposobnosti organizma je značilno, da so v nekaterih primerih bolj učinkovite kot v drugih. Teorija nam pomaga pri odkrivanju naših osebnih posebnosti po načelu vzrok posledica. Pri jetrih smo pozorni predvsem na procesirano hrano, zdravila, preobilico sladkorja in fruktoze ter druge zanje obremenjujoče snovi.

Čiščenje jeter pa na drugi strani zahteva pozornost do koristnih snovi.

http://fidimed.si/

prehrana za športnike

Športna prehrana, energijske potrebe

Športna prehrana zagotavlja energijske potrebe

Kakovostna športna prehrana je izražena v količini in kakovosti. Količina je pomembna zaradi zagotavljanja energije ter optimalne obremenitve procesa prebave. Proces prebave lahko traja različno dolgo. Zahteva, ki jo ima športna prehrana, da ta proces traja čim manj časa. V tem kratkem času se mora iz zaužite prehrane izločiti energije. Daljši čas izločanja energije iz zaužite hrane obremeni proces. Ta pa negativno vpliva na športno aktivnost. V primeru nepravilnosti procesa prebave se lahko pojavijo zelo različni znanki. Kot so bolečine, v skrajnih primerih pa tudi bruhanje. Proces prebave je kompleksen. Razumevanje je znano predvsem strokovnjakom, ostali si lahko proces poenostavljeno razlagamo na različne poenostavljene načine. Zavedati se je predvsem potrebno, da je proces v primeru športnih aktivnosti bistveno bolj obremenjen. V skrajnem primeru pa je lahko preobremenjen. Kar pomeni, da zahtev ne bo mogel izpolniti. Ves to lahko športna prehrana spremeni. Dobra športna prehrana proces prebave naredi za bolj učinkovit. Pri tem športna prehrana vnaša hrano, ki je lahko prebavljiva in prinaša učinke. Veliko napak pri tem se naredi z napačnim razmišljanjem. Mnogi imajo napačno predstavo o energiji iz hrane. Mislijo, da velike količine hrane pomenijo tudi veliko energije. Kar je le delno res. Za to spoznanje je potrebno pogledati zgolj strokovne informacije, ki nam veliko količino hrane ponazorijo z energijsko vernostjo. To potem primerjamo z energijsko vrednostjo športne prehrane. Spoznali bomo, da lahko tipičen primer športne prehrane lahko veliko količino klasične hrane nadomesti z manjšo količino. Kot rečeno je posebna prednost takšnega prehranjevanja v porabi energije in obremenitvi procesa prebave. Večja količina hrane se bo bistveno več časa spreminjala v koristne učinke preko procesa prebave. Zato je optimalna količini zelo pomembna. Pri začetnikih je tudi pomembno, da se zavedajo koristi klasične prehrane.

Športna prehrana je prehrana je na eni strani posebna prehrana, za začetnike pa jo je precej na voljo v klasični prehrani.