Arhiv Značk: kolesarjenje

Kolesarske poti, poučno razvedrilo

Kolesarske poti so poučno razvedrilo za vse udeležence kolesarjenja.

V okolici Term Zreč kolesarske poti omogočajo obiskati kulturne znamenitosti in naravne znamenitosti. Druga možnost je satelitska navigacija, tretja vodenje s strani lokalnih kolesarskih vodičev, zadnja možnost pa je samostojno vodenje. Vsaka izmed možnosti ima svoje prednosti, kolesarske poti omogočajo krepiti raziskovalni duh. Vse kar je potrebno kolesarju storiti je slediti začrtani in označeni poti ter upoštevati druga navodila. Druga navodila so predvsem osnovni podatki o turi, kot so dolžina poti, zahtevnost, smer, znamenitosti ob poti in drugo. Upoštevanje osnovnih podatkov o turi je zelo pomembno, saj z njihovim prilagajanjem našim sposobnostim lahko doživimo leto doživetje. Pretiravanje nas lahko privede do številnih negativnih posledic, ki si jih noben kolesar ne želi občutiti na svoji poti. Pomembna podatka sta predvsem dolžina proge ter višinski vzpon, ki ju prilagodimo svojim znanim sposobnostim ter kondiciji. Z pretiravanjem pride do preutrujenosti, kolesarjenje se sprevrže v trpljenje in muko. Oznake o zahtevnosti zato velja jemati kot resno priporočilo. Sicer pa sami najbolje vemo, kakšne so naše sposobnosti in zmogljivosti. Če smo doma komaj zmogli uro kolesarjenja z sto ali dvesto metri višinskega vzpona, kaj bistveno več tudi drugod ne bomo zmogli. Posebno koristen podatek je tudi prerez kolesarske poti, ki pride prav vsem predvsem pri premagovanju klancev. Klanci so osnova za pridobivanje kondicije in sposobnosti. Vsak resen kolesar si bo želel kolesarske poti, katere imajo primeren vzpon. Pridobivanje kondicije se kaže v fizični sposobnosti premagati določeno višinsko razliko, sposobnost pa pomeni vedeti, kako svojo razpoložljivo fizično moč pravilno razporediti ter obvladovati gibanje pri hudih vzponih. Veliko kolesarjev dela napako, ker se zažene v klance z vso močjo potem pa seveda opešajo. Boljša izbira je zmernost, predvsem to velja za neznane kolesarske poti. Ko določeno pot prekolesarimo večkrat bistveno bolje vemo, kako razporediti moči za premagovanje vzpona. Obvladovati gibanje pri težjih vzponih je posebna kategorija, ki zahteva izkušenega kolesarja. Samo obvladovanje gibanja kolesa je povezano z ravnotežjem in motorika gibanja, pri tem nam pomaga hitrost. Težava se najbolje demonstrira pri otrocih, ki morajo vse našteto osvojiti. Problem je kompleksnost motorike gibanja pedal, usmerjanja kolesa ter pravilne hitrosti. Poseben problem je hitrost, ki z večanjem olajša ravnotežje, vendar se otroci največkrat učijo na manjših prostori, ki ne dovolijo razvijanje višje hitrosti. Enak problem je pri klancih, saj so hitrosti majhne, motorika otežena zaradi upora prenosa pri premagovanju naklona loviti ravnotežje je prava umetnost. Ključ do premagovanja takih težav je v izbiri pravega prenosa, ki nam omogoča hkrati premagovanje naklona, ravnotežje ter motoriko gibanja. Satelitska navigacija nas razvaja, saj imamo na praktično vsakem metru možnost slediti začrtani poti ali najti ustrezno alternativo. Bolj napredne različice oziroma naprave nam nudijo tudi številne druge podatke, ki jih imamo lahko na razpolago takoj pri roki. Koristni so vsi zgoraj navedeni podatki ter številni drugi podatki. Najboljše kolesarske poti pa nam lahko ponudijo lokalni vodiči, ki ne poznajo zgolj poti, ampak tudi okolico, naravne in kulturne znamenitosti, veliko nam lahko povedo o življenju nekoč in danes na tem delu Slovenije. Z izmenjavo informacij lahko tudi individualno prilagodimo kolesarske poti v vseh značilnostih, uberemo drugo traso, izberemo ogled drugih ali dodatnih kulturnih spomenikov in podobno. Samostojno izbrane kolesarske poti puščajo največ svobode, hkrati pa zahtevajo največ odgovornosti. V tem primeru je kolesar sam odgovoren za vse: načrtovanje poti, orientacijo, iskanje najprimernejše poti, znamenitosti ob poti in vse ostalo. Hkrati pa tudi največ uči, saj je sama odgovornost in izvedba prinašata tudi največ izkušenj. Pri tem se tudi krepijo znanje, samozavest in značaj.

Kolesarske poti so lepo doživetje, ki nam omogoča pridobivanje številnih pozitivnih učinkov za samo kolesarsko kariero kot tudi osebne lastnosti in sposobnosti.

www.terme-zrece.eu/si/aktivnosti/poleti/kolesarjenje/kolesarske-poti

kolesarjenje

Kolesarski skok na Roglo je doživetje

Kolesarski skok na Roglo je čudovito doživetje .

Zahteva pa dobro pripravljenost, saj kolesarski skok na Roglo premaga več kot tisoč metov višinske razlike. Začetek poti so lahko Zreče, cilj pa je smučarsko središče Rogla. Vzpon je dokaj konstanten, cesta nikjer kolesarju ne dopušča počitka. Izjema ogrevanje skozi Zreče, sledi rahel spust do krožnega križišča, kolesarski skok na Roglo od tu sledi oznakam Rogla. Ob Dravinji sledi nadaljevanje skozi Loško Goro, do Hotela pod Roglo. Željni klanca bodo dočakali njegov začetek. K sreči vzpon nima posebno strmih odsekov, ki mnogim kolesarjem povzroča težave. Kolesarski skok na Roglo premaga vzpon dobrih šest odstotkov, od Zreč do smučarskega centa Rogla pa je dobrih šestnajst kilometrov. Premagovanje klanca popestrijo odseki s prijetno senco, drugod čudoviti razgledi, na splošno pa velja za temperaturno prijazno kolesarjenje. Glede na dolino lahko tu kolesarji uživajo v približno deset stopinj Celzija nižji temperaturi. Kljub prijetnim nižjim temperaturam velja kolesarski skok na Roglo začeti čim bolj zgodaj, saj je svež zrak pravi balzam proti pripeki. O pripravljenosti na takšen podvig mora presodit vsak kolesar sam, če je v svoje treninge vključeval klance ne bi smelo biti težav. Za kolesarski skok na Roglo je pomembno, da se zavedamo konstantnosti dolgega klanca. Kar pomeni predvsem najti ustrezno prestavno razmerje ter vrtljaje na pedalih. V izbranem tempu bomo kolesarili približno uro in pol, zato je pomembno ujeti dober ritem. Poleg dobrega treninga in priprav je dobro računati s prehrano in tekočino. Na svojih treningih bomo najlažje ugotovili, kaj je dobro jest in piti pred, med in po kolesarjenju. Lačen pomeni brez energije, žeja je lahko enako velik problem. Naučiti se moramo predvsem konstantnosti zagotavljanja tekočine ter energije.

Če ne gre drugače se velja navaditi pogosteje pogledati na uro ter konstantno skrbeti, da bo imel kolesarski skok na Roglo zagotovljeno potrebno energijo in tekočino.

Kolesarjenje je lahko bolj udobno s dobro potovalno torbo in pravim mazilom

Ko se odločimo iti na daljšo kolesarsko pot, se moramo zanjo ustrezno opremiti. Poleg kolesa in kolesarske opreme, je tudi zelo pomembna potovalna torba in konjsko mazilo. Pravilna izbira potovalne torbe nam lahko neizmerno olajša potovanje, saj prevelike in pretežke niso dobre za daljša in napornejša kolesarjenja. Pri tem so dandanes zelo popularne manjše torbe za pod sedežem, saj so majne, ne ovirajo pri potovanju s kolesom in omogočajo za shranjevanje kakšne manjše pijače ali osebnih dokumentov. Drugi pomemben pripomoček je konjsko mazilo, saj je pri kolesarji znano, da po dolgem in napornem sedenju lahko dobijo bolečino v zadnjici in v nogah. Konjska mast je znana kot univerzalna pomoč proti bolečinam v sklepih in mišicah. Zaradi tega je tudi zelo popularna pri športnikih, saj se navadno pri sklepih in mišicah nahajajo bolečine. Konjsko mast se je včasih uporabljalo za lajšanje bolečin v veterini, sedaj pa imamo izboljšane recepture, ki se jih uporablja še v splošni medicini. Ime konjska mast je prišla iz tega, da je tako močno mazilo, da bi še konju olajšali bolečino. Ima funkcijo hlajenja in sproščanja mišične napetosti, kar pa poleg športnikom pomaga tudi vsem ljudem, ki imajo utrujene mišice ali slabo prekrvavljenost. Zato sta dobra potovalna torba in konjsko mazilo danes skoraj nuja pri kolesarjih. Vendar pa za razliko od ostalih vrst kolesarjenja, bodo kolesarji v hribe izbrali drugačen način za shranjevanje stvari. Kolesarji v hribe imajo navadno alpinistični nahrbtnik, saj je bolj primeren za v hribe, kjer je teren veliko bolj nestabilen in se lahko hitro kaj izgubi.

kolesarjenje

Kolo, pravila dobrega nakupa

Kolo je lahko dober nakup , če se znamo izbirati.

Prvo pravilo dobrega nakupa je uporaba oziroma uporabnost. Kolo moramo uporabljati, sicer smo z nakupom zgrešili. Tudi če imamo s strani prodajalca ali na kakšen drugi način zagotovljen velik popust smo preplačali. Danes nas popusti prepričujejo k nakupu na praktično vsakem koraku. Najprej se je pri popustu moramo zavedat osnove oziroma razloga. Popust pomeni, da blago, po višji ceni za kupce ni zanimivo oziroma imajo na voljo druge konkurenčne alternative. Dodatno nas bremeni uporabnost, v primeru, kolo ne bomo omembe vredno uporabljali je zato praktično vsak odštet evro izgubljen. Obratno je lahko popust dobra odločitev, ko imamo kolo uporabljati, popust pa nima vpliva na naše tehnične zahteve. Ko imamo namen resno uporabljati kolo se lahko odločimo za izbiro glede na name uporabe. Nameni uporabe so različni, temu primerno so različne izvedbe. Pri razmisleku o namenu uporabe moramo gledati tako v preteklost, kot tudi v prihodnost. Preteklost nam ponudi ogovor kakšni so bili najpogostejši nameni, tako uresničeni, kot tudi neuresničeni. Neuresničeni nameni so tisti, ki niso bili uresničeni zaradi neprimernosti izvedbe. To velikokrat nameravamo z nakupom tudi uresničiti. Možnosti imamo brez dvoma veliko. Namen uporabe je najbolj očitno različen, ko imamo za različne namene uporabe drugačno kolo. Obratno pa je v primeru, ko bi radi različne namen združili v enem predmetu. Pri tem se velja zavedati, da gre za kompromis, ki bo v določenem namenu uporabe dober ali celo odličen, pri drugem pa pomanjkljiv. Kolo je lahko uporabljeno za dnevno pot v službo, lahko pa bomo z njim preživljali prosti čas. Pri kompromisih je treba vedeti, da gre za žrtvovanje dobrih lastnosti z namenom drugih večjih koristi. Te pomanjkljivosti lahko z dodatno opremo ublažimo, toliko bolje je če jih pridobimo pri nakupu brez dodatnega doplačila.
Kolo izbirajmo z mislijo, kaj in kako bomo v prihodnosti od njegovih lastnosti koristili.