Arhiv Značk: hujšanje

Hujšanje je lahko enostavno

Hujšanje je proces, za katerega se odloča veliko ljudi. Žal pa se ga lotijo nepravilno in na koncu z rezultati nikakor niso zadovoljni. Se tudi vi večkrat začudite, ko ne morete zapeti gumba na svojih priljubljenih kavbojkah? Se tudi vi izogibate svoji podobi v ogledalu? A tako, kot je nevarna debelost, so neprimerne tudi različne hitre diete. Še kako pomembno je, da hujšanje izvedemo na pravilen način, saj bomo le tako poskrbeli za svoje zdravje in dobro počutje.

Hujšanje

Kako naj poteka hujšanje?

Mlada dekleta pogosto podležejo smernicam moderne industrije in se trudijo izgubiti odvečne kilograme, čeprav je njihova teža že tako povsem primerna. Včasih pa je zaradi našega zdravja res potrebno, da hujšanje vzamemo kar se da resno. A kako poiskati pravilen način?
Ko ugotovimo, da je naša telesna teža prevelika, je še kako prav, da se odločimo za hujšanje. Vsi pa žal poznamo tudi jo-jo efekt, saj ljudje velikokrat uspešno shujšamo, potem pa v zelo kratkem času vse kilograme spet pridobimo nazaj. Pa ne samo to – zraven se prikrade še kakšen dodaten kilogram! Vsega so krive povsem neustrezne hitre diete, zato se jim je bolje na daleč izogniti. Potrebno je spremeniti svoj slog življenjain se novih smernic dosledno držati. Le tako boste dosegli trajen rezultat.
Za uspešno hujšanje jejte manjše obroke, izogibajte se polnomastnim živilom ter jih raje nadomestite z manj mastnimi različicami, izogibajte se tudi rafiniranemu sladkorju, mastno meso zamenjajte s pustim, namesto cvrtja hrano pripravite tako, da jo skuhate, spečete ali prepražite.
Vso hrano dobro prežvečite in jejte počasi, tako bodo možgani imeli čas, da ugotovijo, da so siti. In nikar ne pozabite na primerno telesno aktivnost.
Ko se odločite za hujšanje, upoštevajte še naslednje nasvete. Določite si svoj cilj, to je število kilogramov, ki jih želite doseči, ter časovno obdobje, v katerem želite priti do svojega cilja. Pri tem najbrž ni potrebno napisati, da naj bodo cilji realni in dosegljivi, saj boste drugače kaj hitro izgubili prav vso motivacijo za hujšanje.

hujšanje in oblikovanje telesa Ane Marije Mitič

Ana Marija Mitič, napredno hujšanje

Ana Marija Mitič hujšanje je živ primer, ki kaže kako modra odločitev je celostni pristop za dosego zajamčenih in trajnih rezultatov. Ana Marija Mitič je medijsko znana oseba, za hujšanje se je odločila po posvetovanju s strokovnjaki. Preoblikovanje telesa nadaljuje z vzdrževanjem zdravega življenjskega sloga.

 

Sprememba življenjskega sloga brez terorja

Odvečni kilogrami so zgolj eden od razlogov, da se je Ana Marija Mitič odločila za hujšanje. Na voljo je imela več različnih pristopov, izbrala je celostni pristop. Z njim Ana Marija Mitič ni pridobila zgolj hujšanje, ampak je dodatno poskrbela za oblikovanje telesa. Celostni pristop nadalje vključuje zmanjšanje celulita, učvrstitev tonusa tkiva, ohranjanje primerne telesne teže in forme. Za piko na i je Ana Marija Mitič hujšanje nadgradila z udobjem in odličnim počutjem. Hujšanje je v osnovi odprava odvečnih kilogramov. Predno se je Ana Marija Mitič odločila za hujšanje, kilogrami niso bili idealni glede na telesno višino. Idealno razmerje med telesno višino in telesno težo lahko izračuna vsak posameznik, rezultat nam da indeks telesne mase. Indeks telesne mase je antropološka mera, izražena kot telesna masa v kilogramih, deljena s kvadratom telesne višine v metrih. Najbolj zaželen rezultat je normalna teža, pri ženskah je to rezultat med devetnajst in štiriindvajset, pri moških med dvajset in petindvajset. Na prekomerno telesno težo kaže rezultat med štiriindvajset in trideset pri ženskah, pri moških med trideset in štirideset. Poznamo pa tudi premajhno telesno težo, nanjo kaže rezultat pod devetnajst pri ženskah, pri moških pa pod dvajset. Izračun lahko opravimo sami, obstaja tudi možnost spletnega izračuna na raznih spletnih straneh. Najboljše rezultate nam dajo kalkulatorji, ki upoštevajo vse spremenljivke. To je : težo, višino, starost in spol. Preprostejši kalkulatorji upoštevajo zgolj težo in višino, kar pa lahko privede do napačnega rezultata ter posledično zdravju nekoristnega ukrepanja. Ana Marija Mitič je hujšanje nadgradila s celostnim pristopom,katerega posledica so odlični rezultati in počutje.

Zdravo hujšanje zahteva spremembe življenjskega sloga

Zdravo hujšanje je uspešno, ko življenjski slog ustrezno spremenimo in prilagodimo.

Obratno ni zdravo hujšanje zniževanje telesne teže brez sprememb in prilagoditve življenjskega sloga. Optimalna telesna teža je individualna značilnost, ki jo pogojuje več dejavnikov. V prvi vrsti sta to telesna konstrukcija in organizem, velik vpliv pa imajo tudi spol, starost, poklic, telesna aktivnost ter razni drugi dejavniki. Osnova za zdravo hujšanje je analiza vseh dejavnikov, ki vplivajo na telesno težo. Zelo preprost pokazatelj je indeks telesne teže, obstajajo pa tudi bolj kompleksna testiranja. Ta vključujejo bolj obsežne meritve, zato imamo na voljo tudi daljši seznam podatkov in informacij. Indeks telesne teže dobimo, ko telesno maso delimo z kvadratom telesne višine. Optimalen rezultat je od osemnajst in pol do petindvajset, nad petindvajset je zvišana telesna masa, nad trideset pa debelost.

Tudi rezultat pod osemnajst ni idealen, teža je v tem primeru premajhna glede na telesno višino. Pridobljeni rezultat je potrebno v nekaterih primerih prilagoditi glede na razne dejavnike, lahko pa ga tudi samostojno prilagodimo skladno z dejstvi, našimi občutki ter strokovnimi testiranji. Zaradi športne, poklicne ali kakšne druge aktivnosti lahko dosegamo boljše rezultate z nekoliko povišano telesno težo, na drugi strani jih z prenizko telesno težo ne moremo. Bolj kot je stanje določene telesne teže konstantno ob konstantnih telesnih naporih vadbe ali druge aktivnosti, bolj smo lahko prepričani v koristnost nekaj kilogramov več. Vendar to ne sme biti tolažba za pretirano povečanje kilogramov ali povečanje telesne teže brez aktivnost oziroma z njihovo opustitvijo. Koristen rezultat je tudi centralna zamaščenost, obseg telesa se meri približno dva centimetra nad popkom. Idealen rezultat za ženske je osemdeset, za moške pa štiriindevetdeset centimetrov. Načeloma lahko zdravo hujšanje izvaja, določa in nadzira vsak zdrav odrasel človek, pri bolj kompleksnih primerih ali v primeru težav pa se lahko v proces zmanjševanja telesne teže vključujejo osebni zdravnik, psiholog, prehranski strokovnjak, dietetiki in drugi strokovnjaki.

Samostojno zdravo hujšanje je uspešno, ko oseba sama sebe dobro pozna. To pomeni poleg osnovnih telesnih, osebnih in zdravstvenih značilnosti tudi poznavanje presnove, prehranskega stanja, hrane, prehranskih navad in drugih značilnosti. Načeloma lahko zdrav človek v mesecu ali dveh brez težav doseže idealno telesno težo, če gre za približno deset odstotkov višjo telesno težo od idealne. Debelost bo odpravljal bistveno dlje časa, v vseh primerih pa je uspešno zdravo hujšanje pogojeno z uspešno analizo, zastavljenimi cilji ter izvajanjem procesa hujšanja. Osnovno pravilo za zdravo hujšanje je razmeroma preprosto : porabiti moramo več, kot v telo vnesemo s prehranjevanjem. Idealne količine so zelo odvisne od več dejavnikov. Oseba, ki se začne intenzivneje ukvarjati z gibanjem uspešno izvaja zdravo hujšanje tudi z bolj ali manj nespremenjenimi prehranjevalnimi navadami. Vadba je lahko poljubno izbrana, pomembna je intenzivnost, pravilnost izvajanja ter optimalno obremenjevanje. Kdor v preteklosti ni bil gibalno aktiven, mora najprej poskrbeti za osnovno utrjevanje telesa. Zdravo hujšanje z telesno aktivnostjo zahteva neprekinjeno izvajanje vaj, na kar se mora človek navaditi oziroma se s tem dejstvom sprijazniti. Hitro izgubljeni kilogrami se brez nadaljevanja gibale aktivnosti, lahko enako povrnejo. V nobenem primeru pa ne sme zanemariti potreb telesa po energiji za opravljanje fizične aktivnosti ter procesov, predvsem regeneracije. Poleg hrane je zelo pomembno pred, med in po vadbi v telo vnašati optimalne količine ustrezne tekočine. Vnašane hrane in tekočine zahteva tudi nekaj discipline, saj telo na potrebe največkrat opozori takrat, ko nastane hudo pomanjkanje. V primeru težav je potrebno poiskati pomoč strokovnjakov. Najboljša osnovna pomoč je osebni zdravnik, ki pozna naše stanje ter spremembe skozi čas. Na podlagi predhodnega znanja in vedenja o našem stanju ter aktualnem stanju, nam lahko predlaga rešitve ali usmeri na bolj podrobne raziskave in obravnave.

Zdravo hujšanje je uspešno, ko ga oseba začne jemati kot del življenja.

Celulit je kompleksen problem

Celulit se največkrat razume kot lepotna motnja.

Vendar je celulit tudi širši zdravstveni problem. Pomarančna koža je znak, da krvni obtok in limfnim sistem ne delujeta optimalno. Zaradi oslabelosti veznega tkiva in kožnih celic, iz globljih plasti kože proti površju prehajajo maščobne celice. Celulit se zato pojavi kot pomarančna koža v najmočnejši plasti kože. Njena plast je debela zgolj nekaj milimetrov, temu primerno je občutljiva na spremembe. V mnogih primerih je vzrok za celulit nezdrav življenjski slog. Napake so v prehranjevanju, fizični aktivnosti ter raznih preobremenitvah. Celulit je kompleksen problem, zato je potrebno k njegovemu odpravljanju tudi temu primerno pristopiti. Pri prehrani ni dovolj, da hujšamo in izgubljamo kilograme. Uživati moramo hrano, ki bodo celice obnovile in popravile. To je hrana bogata z minerali, vitamini ter esencialnimi aminokislinami. Za zaščito celic koristi sadje in zelenjava, priporočljivo je pitje večjih količin vode. Celulit bomo uspešneje odpravili z beljakovinami, ki obnavljajo celice. Med koristna živila sodijo tudi mleko, jogurti, suho sadje, čebula, česen ter druga živila. Koristne fizične aktivnosti so predvsem razne oblike rekreacije, preko znojenja in nadomeščanja tekočine se stanje kože lahko izboljša. Z znojenjem se iz človeškega telesa izločijo škodljive in odvečne snovi, koža pa se nahrani s svežimi zalogami hranljivih snovi. Zaradi povečane gibalne aktivnosti, bomo pospešili proces regeneracije. Po rekreaciji smo utrujeni ter lačni, kar je idealna priložnost za spremembo prehranjevalnih navad. Zaradi energijskih in regeneracijskih potreb bomo lahko brez škode pojedli več zdrave hrane. Utrujenost pa bo poskrbela za boljši spanec ter s tem boljši proces obnove. Poleg naštete priporočljive hrane za odpravljanje celulita, moramo po rekreaciji dati prednost hrani, ki zadosti energijske in obnovitvene potrebe ter se lahko prebavi. S tem hkrati nahranimo telo, prebava bo hitrejša ter ne bo jemala energije obnovi.

Celulit je velikokrat napačno povezujemo z debelostjo ter se posledično neprimerno odzovemo.

Oblikovanje telesa, izboljšuje življenje

Oblikovanje telesa nam kakovost življenja lahko izboljša.

Vsako učinkovito oblikovanje telesa se zaveda problema, ki ga predstavlja telesna maščoba . Telesna maščoba predstavlja pomemben del telesne teže, vendar različen odstotek pri moškem oziroma ženskem spolu. Temu primerno mora biti oblikovanje telesa prilagojeno, upoštevati mora tudi specifike posameznika. V idealnih razmerah pri moškem spolu maščoba predstavlja nekaj več kot deset odstotkov telesne teže. Pri ženskem spolu je maščobe v idealnih razmerah več, približno petino telesne mase. Ko se ta navedene vrednosti povečajo je oblikovanje telesa eden prvih ukrepov za izboljšanje kakovosti življenja. Za ugotavljanje prevelikih oziroma optimalnih deležev maščobe v človeškem telesu se uporablja razne metode, enostavna metoda je indeks telesne mase. To metodo je potrebno razumeti ter poleg tega upoštevati svoje specifične zahteve za oblikovanje telesa. Osebi indeks telesne mase najbolj koristijo tri osnove vrednosti: optimalno, povečano ali debelost. Najboljše je, če imamo optimalen indeks telesne mase, telovadba za hujšanje postane potreba ob povečani vrednosti, predvsem pa pri debelosti. Povečano vrednost je potrebno nadalje razumeti, kot zdravju načeloma neškodljivi. Ob povečani vrednosti indeks telesne teže ne predstavlja tveganja za zdravje, bolj bi moral veljati kot dobra motivacija za hujšanje. Oblikovanje telesa se mora v tem primeru sočiti z realnostjo, ugotoviti vzroke ter glede na številne druge dejavnike oblikovati aktivnost. Vsaka telovadba za hujšanje koristi, vendar se lahko od osebe do osebe primernost razlikuje. Potrebno je predvsem paziti na možnost nastanka negativnih vplivov. Veliko ljudi se preobremenijo oziroma v začetnih korakih telovadba za hujšanje postane preveč aktivna in intenzivna. Človeški organizem, ki je pred tem veliko let miroval, se bo moral najprej navaditi na obremenitve. Največ problemov predstavljajo predvsem mišice, vezi, sklepi, srce in pljuča se na drugi strani lažje in veliko hitreje prilagodita.

Oblikovanje telesa mora na te posebnosti paziti, da ne naredimo svojemu telesu in organizmu več škode kot koristi.

www.lineasnella.si/svet-linea-snella/metode-linea-snella

oprema za dom

Kako shujšati, več sadja in zelenjave

Kako shujšati je pogosto vprašanje, ko telesna teža presega optimalne vrednosti.

Pogosto poslušamo vprašanja kako shujšati, leta pri tem postajajo vse manj pomembna. Danes na žalost opazujemo problem prekomerne telesne teže tudi pri najmlajših generacijah. Vprašanje kako shujšati pri njih ni tako izrazito, večkrat se z njim soočajo starši. Razlike v teži pri vrstniki so velike, še večja pa če primerjamo leto ali dve mlajše ali starejše vrstnike. Nekateri starši se s problemom kako shujšati ne obremenjujejo pretirano, zanesejo se na izkušnje ali preprosto mislijo, da ravnajo prav. Pri odraslih osebah ima vprašanje kako shujšati povsem drugačne značilnosti. Ljudje si vprašanje kako shujšati zastavljamo predvsem, ko se zavedamo svojega izgleda, zdravja ter se drugače resno soočimo s težavami. Vemo tudi, da naši jedilniki vsebujejo premalo sadja in zelenjave. Na drugi strani pa je na jedilnikih preveč energijsko bogatih jedi, sladkanih pijač in prigrizkov. Naša nezdrava prehrana vsebuje tudi preveč maščob in soli, premalo pa je sadja ter zelenjave. Vzpodbudno pri tem je, da se je v minulem desetletju potrošnja mesa in krompirja zmanjšala, povečala pa dnevna potrošnja zelenjave, praktično enaka pa je ostala potrošnja žit. Ob tem se mnogi vprašujejo kakšna je optimalna količina. Splošna priporočljiva dnevna vrednost je štiristo do šesto petdeset gramov sadja in zelenjave. Dnevno naj bi imeli dve do štiri enote sadja ter tri do pet gramov zelenjave. Enota zelenjave je velika skleda solate ali približno dvajset dekagramov surove listnate zelenjave. To je lahko radič, špinača, solata. Lahko se odločimo za približno deset dekagramov surove sesekljane ali kuhane zelenjave. V to skupino spadajo korenje, brokoli, cvetača, zelje. Pod enoto zelenjave spada manjša pesa ali koleraba, manjša čebula ter dve manjši papriki ali dva manjša paradižnika. Enote se lahko prilagaja skladno z potrebami ter drugimi pomembnimi dejavniki.

Za dober odgovor na vprašanje kako shujšati je koristno povprašati mnenje strokovnjaka.

Več

sencila urin

Kako shujšati, enostaven odgovor

Kako shujšati je lahko enostaven odgovor vendar se ga je potrebno držati.

Kar pa je za mnoge problem, poleg njega pa so prisotni tudi drugi problemi. Ko iščemo odgovor na vprašanje kako shujšati moramo vedeti, da gre za dolgotrajnejši proces. Mnogim to povzroča težave, saj mislijo na enostavno rešitev čez noč. Obraten proces pridobivanja telesne teže se prav tako ni zgodil čez noč. Ampak se je odvijal dolgotrajno, v veliko primerih mesece ali celo leta. Zato moramo enako razmišljati ob odgovoru na vprašanje kako shujšati. Ko prejmemo nasvet za zmanjšanje teže je to treba prvenstveno upoštevati. Oseba, ki nam ga je dala praviloma ni dosegla rezultatov čez noč. Problem je v zaznavanju in človeškem razmišljanju. Odgovor na vprašanje kako shujšati želimo od osebe, ki se nam zdi dober primer ali nam je vzornik. Njegova telesna teža se je zmanjšala, izboljšala se je njena postava, na splošno izgleda veliko bolje. Vendar se pri tem velikokrat ne zavedamo, da sprememba ni bila dosežena čez noč ampak v daljšem časovnem obdobju. Del krivde lahko pripišemo tudi letnemu času, spremembe se lahko dogajajo v zimskem času. Takrat imamo na sebi več oblačil, kar pomeni oviro pri zaznavanju. Zima pa traja približno pol leta oziroma imamo tako dolgo na sebi več kosov oblačil. Ko jih odvržemo in se odenemo v poletna oblačila, se čez noč pred očmi prikaže idealna postava oziroma sprememba in prikaz kako shujšati. Hujšanje in zmanjševanje telesne teže pa se ni zgodilo čez noč, ampak v pol leta ali drugem časovnem obdobju. Zato je pri nasvetih na temo kako shujšati to potrebno upoštevati. Ne le pri doseganju rezultatov, ampak tudi njihovem načrtovanju. Spremembe so najbolj kakovostne, če potekajo postopoma in niso agresivne. Organizem novo stanje postopoma osvoji, ima čas za prilagoditev in vzpostavitev novega ravnovesja.

Kako shujšati je vprašanje mnogih oseb, odgovorov je veliko.

problemi z debelostjo

Debelost ni zdrava navada

Debelost ni zdrava navada

Človeku hrana omogoča zagotavljanje delovanje oziroma omogoča, da vse deluje kot mora delovati. Tako hrana zagotavlja, da je vse v najlepšem redu. V nasprotnem primeru lahko hrana kaj hitro prispeva, da se zgodi debelost. Pri vsakem človeku je debelost različna. V nekaterih splošnih znakih pa je debelost podobna ali celo enaka v osnovnih značilnostih. Na ta način se lahko debelost že dodobra učinkovito odpravi. Posebnost, ki jih ima individualna debelost pa so lahko učinkovito zdravljene na drugačen način. Zato je lahko kriv organ ali funkcija organizma. Pri vsakem človeku je organ ali funkcija organizma lahko različna. Človeško telo je največkrat unikat. To pomeni, da je edini, pri katerem je organ ali funkcija organizma ustvarjen v točno določenih lastnostih. Seveda pa obstaja možnost, da je organ ali funkcija organizma enak sorodnikom oziroma osebam, katere imajo dedne in druge lastnosti podobne. Na ta način se lahko organ ali funkcija organizma prepoznava. Kar je zelo pomembno pri odpravljanju negativnih lastnosti bolezni ali drugih zdravstvenih težav. Pri odpravljanju zdravstvenih težav ali je bolezni je zelo pomembno, da se stvari počnejo strokovno in z veliko mero odgovornosti. Velikokrat je prisotno splošno prepričanje, da so zdravniki in drugi strokovnjaki odveč. V mnogih primerih so prisotne tudi negativne kritike, ki na razne načine prispevajo k slabemu mnenju o določeni strokovni osebi, strokovnem posegu ter mnogočem drugem. Na žalost so to v premnogih primerih pavšalne in nestrokovne ocene. Ljudje smo med seboj različni, zato kot prvo med seboj nismo enaki . posledično tudi zdravljenje ne more biti enako v vseh svojih značilnostih. Na drugi strani se ne zavedamo števila ozdravljenih oseb, ter oseb, ki jim je bilo po zdravniškem posegu na kratko bolje. Strokovna pomoč je v vsakem primeru več kot dobrodošla. Četudi prisegamo na samopomoč, nasvet strokovnjaka je vedno dobrodošel.

Debelost mora biti znak za spremembe.

izračunajte indeks telesne mase

Indeks telesne teže, varovanje zdravja

Indeks telesne teže lahko omogoča varovanje zdravja .

Varovanje zdravja je od nekdaj človekova prioriteta. Od najstarejših časov pa do danes človek varuje svoje zdravje. Preko zdravja lahko človek ustvarja vse, kar si želi in hoče. Indeks telesne teže ugotavlja primernost telesne teže glede na človekovo višino. Vsaki osebi je indeks telesne teže dober pokazatelj zdravja. Optimalna telesna teža lahko vsaki osebi koristi. Vendar se danes tega preprostega dejstva zaveda premalo ljudi. Skozi življenje se lahko človek v marsičem spremeni. Med drugim se spreminja tudi telesna teža. Najmanj težav s telesno težo ima človek takrat, ko je fizično optimalno aktiven. Indeks telesne teže z fizično aktivnostjo v dovolj veliki meri, je lahko optimalen. Ne optimalne
indeks telesne teže največkrat postane takrat, ko človek manj fizično giblje oziroma ne izkoristi vse z hrano ustvarjene energije. Indeks telesne teže je preprosto dejstvo, katerega se velja kar najbolje držati. Ohranjati indeks telesne teže ni težko za vse, ki so radi redoljubni ter imajo radi zdravje, pripravljeni pa so marsikaj za zdravje storiti. Biti fit ni težko za vse, ki se zavedajo pomena prave prehrane ter prehrani primerne aktivnosti. Prehrani primerna aktivnost je tista, ki se drži načela, da je potrebno vse kar s hrano zaužiti tudi izkoristiti preko učinkov. Danes prehrana ni poseben problem, večji problem je dobra prehrana. Dobra prehrana je ko prvo ustrezna kvaliteta in kvantiteta hrane, nadalje pravilno prehranjevanje ter prilagajanje količine in kvantitete različnim spremenjenim pogojem v življenje. Ustrezna kvaliteta in kvantiteta hrane pomeni, da pojemo toliko kolikor bomo lahko potrošil. Nič ni narobe, če potrošimo več. Bolj narobe je, če potrošimo manj. Redno prehranjevanje pomeni, da so posamezni obroki pravilno razporejeni čez dan ter da so optimalni glede na zahteve. Obroki so velikokrat problem, saj jih je premalo glede na optimalno število.

Indeks telesne teže nas ohranja aktivne in čile.

http://enemon.si/prehrana-in-zdravje/energija/itm-indeks-telesne-mase/

indeks telesne teže in kako jesti

Indeks telesne teže, antropološka mera

Indeks telesne teže je antropološka mera . Kljub na videz zapletenem izrazu je indeks telesne teže razmeroma enostaven. Gre za razmerje med telesno maso in kvadratom telesne višine. Telesna masa je izražena v kilogramih, višina pa v metrih. Indeks telesne teže nam preko pridobljenega rezultat sporoča ali je oseba suha, ima normalno telesno maso, ima zvečano telesno maso ali je debela.

Pri rezultatu velja upoštevati, da je indeks telesne teže lahko različen za določene skupine ljudi. Zato je treba njim primerno indeks telesne teže prilagajati. Dobrodošlo je, da indeks telesne 07teže vzamemo resno. Indeks telesne teže lahko sami občutimo in spoznamo. Predvsem je to možno, ko se soočimo s posledicam prekomerne teže in jih primerjamo s stanjem normalne telesne mase ali zvečane telesne mase. Človeške aktivnosti so pri normalni ali povečani telesni masi bistveno lažje izvedljive. Človek se počuti bolje, več je energije, kakovost življenja je na kratko povedano boljša. Veliko pri uravnavanju telesne teže nam pomaga prehrana in fizična aktivnost. Prehrana mora postati vodilo zdravega življenja. Pri prehrani ima povprečni človek veliko možnosti za izboljšanje navad. Predvsem lahko uravnava svoje prehranske navade, po potrebi jih lahko bolj ali manj korenito spremeni. Največja napaka današnjega časa je odsotnost zajtrka. Ljudje si ne vzamemo dovolj časa za zajtrk, največkrat lačni zdrvimo skozi vrata novim dogodivščinam naproti. Zajtrk je ena najpomembnejših dnevnih aktivnosti. Brez hrane ni energije, pomanjkanje energije se lahko sprevrže v hujša obolenja. Na drugi strani imamo težave pri ljudeh, ki se v enem obroku preobilno najejo.

Običajno se to zgodi v delih dneva, ko se najde čas, pri tem pa se želi nadoknaditi pomanjkanje prehrane. Rešitev te razvade je v več manjših obrokih. Časa za manjši obrok je vedno dovolj, potrebno je le pomisliti na vse pozitivne učinke. Velikokrat indeks telesne teže poveča tudi s tem, da se preobilno najemo tik pred spanjem.

http://enemon.protobit.net/prehrana-in-zdravje/energija/itm-indeks-telesne-mase/