Arhiv Značk: čustveno prenajedanje

Čustveno prenajedanje

Da bi obdržali svojo prehrano pod kontrolo, moramo slediti premišljeno zastavljenemu jedilniku, predvsem pa pri jedi ne smemo pretiravati. Kaj lahko se zgodi, da s prigrizki ali večjimi obroki hitro prekoračimo priporočen vnos hrane, s tem pridobimo odvečne kilograme in z neravnovesjem hranilnih snovi lahko povzročimo tudi dolgoročno škodo telesu. A vzdrževanje zdravega jedilnika je lahko zelo zahtevno, če nimamo dovolj discipline, ali pa če se soočamo s kakšnimi drugimi težavami – ena teh je čustveno prenajedanje. Ne gre le za nepozornost ali nevednost, temveč za resno težavo, ki jo je treba tako tudi nasloviti.Čustveno prenajedanje lahko hitro vodi v višanje telesne teže in nezdravo prehranjevanje, na dolgi rok pa se seveda pokažejo različni škodljivi učinki. Najprej je treba težavo prepoznati, nato pa ustrezno ukrepati. A to ni vedno enostavno – čustveno prenajedanje namreč ne ponuja jasne meje, tako da morda sploh ne ugotovimo, da jemo preveč. Vsak si kdaj privošči kakšen bolj obilen obrok, okusno hrano radi jemo tudi potem, ko smo že povsem siti. Še posebej to velja za slane in sladke prigrizke, pa tudi za velike porcije, ki bi jih lahko enostavno zmanjšali. Ali gre pri tem za čustveno prenajedanje? Možno je, ni pa nujno.

čustveno prenajedanje

Kako ugotoviti in ustaviti čustveno prenajedanje?

Pogosto pri jedi sploh ne razmišljamo o tem, da smo že siti, temveč vzamemo še kak priboljšek ali pa že v izhodišču na krožnik namestimo nekoliko večjo porcijo. Običajno na čustveno prenajedanje pomislimo šele takrat, ko prenehamo s prehranjevanjem, takrat se pojavi slaba vest, seveda tudi slabo počutje. Če lahko to povežemo z raznimi čustvenimi dejavniki, predvsem z jezo, žalostjo, osamljenostjo in drugimi vplivi, so lahko prav ti vzrok za pomanjkanje discipline pri jedi. Jasno je tudi, da bo treba v tem primeru čustveno prenajedanje ustaviti tako, da se posvetimo vzrokom, ne pa posledici – rešimo čustvene težave.