Arhiv Značk: beljakovine

vloga beljakovin kot makroživil

Beljakovine, človeku koristne

Beljakovine so človeku koristne organske molekule.

Beljakovine imamo na krožniku oziroma jedilniku praktično vsak dan. Človeku beljakovine zagotavljajo pomembne lastnosti in funkcije. Zavedati pa se je treba, da lahko beljakovine povzročajo težave. Seveda v primerih, ko beljakovine ne zaužijemo optimalno. Načeloma se beljakovine izkoriščajo optimalno z količinskega in kakovostnega vidika. Optimalne količine za beljakovine so okrog petdeset gramov dnevno. Kar se zdi načeloma malo, vendar lahko kaj hitro pridemo do prevelikih količin. Maksimalne količine nihajo med sto štirideset in sto dvajset gramov. Pri količinah velja omeniti, da se optimalne vrednosti pri nekaterih osebah razlikujejo od drugih oseb. To pomeni, da nekatere osebe lahko zaužijejo manj, pa bodo imele zagotovljene optimalne količine. Na drugi strani pa imajo določene osebe večje potrebe po beljakovinski prehrane. Te morajo zaužiti večjo količino beljakovin kot druge osebe. Pri prehrani, ki je beljakovinsko bogata je potrebno upoštevati tudi številne priporočila. Mnogi imajo do teh priporočil negativno mnenje. Za njih je dovolj dobro počutje, ki jim zagotavlja, da je njihova prehrana optimalna. Vendar se ustrezna prehrana velikokrat s tem ne vnaša telo, ampak se vnaša nepotrebna, nekoristna, včasih tudi škodljiva prehrana. Težava vseh nepotrebnih, nekoristnih in celo škodljivih vnosov je v tem, da v mnogih primerih problemi nastanejo čez določen čas. Takrat se zgodi veriga posledic in procesov, ki si jih lahko prestavljamo kot vožnjo v slepo ulico. Sami mislimo, da je naše početje pravilno, v bistvu pa delujemo v nasprotju z lastno voljo. Dodatna težava je v tem, da je potrebno za odpravo vseh povzročenih težav, ves proces popraviti. Kar je lahko bistveno bolj dolgotrajno, kot se zavedamo ali si želimo priznati. Zato je pomoč pametno iskati veliko prej kot nastanejo težave. Dobrodošlo je pri tem ozreti se na povprečje, ter svoje lastnosti z njim primerjati.

Beljakovine najdemo na svojem jedilniku praktično vsak dan v raznih oblikah ter raznih količinah.

http://enemon.si/prehrana-in-zdravje/makrohranila/beljakovine/

prehrana in beljakovine

Beljakovine, organizmu koristne snovi

Beljakovine so organizmu koristne snovi.

Organizmu koristne beljakovine se nahajajo v živilih kot so meso, jajca, siri, sadje, zelenjava ter raznih drugih živilih. Življenjsko nujne snovi za življenje so vse tiste snovi, brez katerih človeški organizem ne bi mogel pravilno delovati. Človeški organizem lahko beljakovine koristno uporablja za različne namene. Koristne so beljakovine za gradnjo celičnih struktur, za vzdrževanje mišičnega sistem, služijo kot vir energije ter omogočajo izdelavo nekaterih hormonov. Ker beljakovine koristijo jih moramo v telo vnašati. Potrebna količina je odvisna od številnih lastnosti. Tako so potrebe odvisne od starosti, od osebni potreb ter številnih drugih lastnosti. Za dobro delovanje celičnih procesov je potrebno da so beljakovine vnesene na ustrezen način. Kako bomo oblikovali prehrano je načeloma prepuščeno vsakemu posamezniku. Vendar lahko posameznik izbira. Jedilniki so danes vse preveč tradicionalni in enolični. Načeloma s tradicionalnimi jedilniki ni nič narobe, težave nastanejo pri nekaterih posebnih potrebah. Tako lahko tradicionalni jedilniki v mnogih primerih ne vnašajo dovolj koristnih snovi. Veliko je število ali obseg koristnih snovi odvisen od kraja do kraja. Kjer je vse, kar narava oziroma okolica lahko da jedilniku, v izobilju, težav načeloma ni. Večje težave nastanejo, ko okolica oziroma narava na jedilnik ne morejo postaviti celotno paleto živil. V tem primeru se moramo zadovoljiti s tujimi sestavinami. Kar ni nujno narobe. Pomembno je le, da poznamo izvor ter številne druge lastnosti živili. Jedilnik je lahko tudi popestren preko tradicionalnih načel. Težava tradicionalnih načel je v tem, da je velikokrat premalo novosti prisotnih. Hrana, kot vse kar je povezano z njo, danes doživlja nova odkritja na področju znanosti. S tem se soočamo s številnimi novostmi, ki lahko popestrijo jedilnik, prinašajo pa lahko povsem nova dojemanja potrebnih sestavin in količin. Tako lahko vplivamo na lažjo prebavo, bolj hiter prenos do porabnikov ter na splošno boljši izkoristek.

Beljakovine najdemo v živilih živalskega ali rastlinskega izvora.