Arhivi Kategorije: zdravje

Kako odstraniti klopa?

S klopi se dokaj pogosto srečujemo, saj se v naših gozdovih in travnikih kar pridno množijo. Najdemo jih celo tam, kjer bi si morda mislili, da smo na varnem – recimo v gorah, saj prilezejo tudi preko 1000 metrov nadmorske višine. Preventiva zato ni vedno učinkovita, saj se tem vsiljivcem pač ne moremo večno izogibati, prej ali slej naletimo na kakšnega, ki se bo uspel zariti v našo kožo. Kako odstraniti klopa v tem primeru? Najprej je pomembno to, da ga hitro najdemo. Najbolj uspešni bomo pri odstranjevanju klopa v primeru, da mali vsiljivec šele raziskuje površino telesa in išče pravi kotiček za hranjenje. V tem primeru ni treba posebej razglabljati, kako odstraniti klopa, saj ga lahko enostavno primemo in odvržemo ali pa preprosto pometemo s telesa. So pa lahko klopi presenetljivo trdoživi, tudi če še niso uspeli zagristi v kožo, tako da se vseeno priporoča previdnost in skrbnost.

kako odstraniti klopa

Kako odstraniti klopa po vbodu?

Kako odstraniti klopa, ki je že našel pravo mesto in začel s hranjenjem? Če imamo srečo, da je to mesto dobro vidno in enostavno dostopno, verjetno ne bo večjih težav. Pogosto lahko klopa preprosto primemo in potegnemo iz kože, a to ni priporočljivo. Bolj pametno je uporabiti pinceto, ki v prvi vrsti omogoča bolj natančno prijemanje drobne živali, poleg tega na ta način zmanjšamo možnosti okužb, do katerih lahko pride tudi zaradi neprevidnega odstranjevanja klopa. Nasveti, kako odstraniti klopa, običajno vključujejo tudi čiščenje in razkuževanje mesta vboda, s čimer še dodatno zmanjšamo tveganje za morebitne okužbe. Seveda je pametno poskrbeti tudi za to, da klopa ne odvržemo kam, kjer ga bomo kasneje spet nevede pobrali – so precej trdožive živali, ki jih ni tako enostavno pokončati. Če vemo, kako odstraniti klopa, sicer močno zmanjšamo tveganje za kakšne komplikacije, moramo pa biti vseeno pozorni tudi na možnost okužbe.

Znaki depresije so ključnega pomena za njeno zdravljenje

Verjetno se mnogi izmed nas ne zavedamo, kako resno bolezensko stanje je depresija. Gre za motnjo duševnega zdravja za katero trpijo odrasli, vse bolj pa je pogosta tudi pri mladostnikih. V kolikor ne ukrepamo pravočasno, ima lahko depresija zelo resne in tragične posledice, zato morajo biti znaki depresije dovolj zgodaj prepoznani, saj je od njih odvisen potek zdravljenja. Tipični znaki depresije so občutek nemoči in brezupa, ki ga najhitreje prepoznamo po tem, da ima oseba temačen pogled v prihodnost, istočasno pa takšna oseba izgubi zanimanje za vsakodnevne dejavnosti in se spopada z občutki fizične, čustvene in duševne utrujenosti. Med znaki depresije so tudi huda izguba telesne teže ali pa nenadno pridobivanje odvečnih kilogramov, prav tako pa se pojavijo različne motnje spanca. Kadar govorimo o depresiji, običajno pride tudi do različnih motenj v vedenju. Pojavijo se občutki jeze in razdraženost, občutki krivde, težave s koncentracijo in spominom.

znaki depresije

Znaki depresije so lahko tudi povsem neobičajni

Pomembno je vedeti, da se znaki depresije med seboj povezujejo. Na primer, slab spanec vpliva na težave s koncentracijo in razdražljivost, prav tako pa je potrebno vedeti, da se depresija pri vsakem posamezniku drugače odraža in je v začetnih fazah velikokrat ne opazimo. Razlog za to so manj tipični znaki depresije, ki jih pogosto lahko spregledamo. Pogosto so znaki depresije spregledani, ker osebe svoje težave prikrijejo z nenehnim delom. Na ta način se zamotijo pred realnostjo, saj svojih težav z duševnim zdravjem ne morejo nadzorovati. Osebe z depresijo sčasoma zanemarijo tudi skrb zase. Opažamo, da se take osebe manj pogosto tuširajo, umivajo in jim je vseeno, če hodijo po opravkih neurejeni. Prav tako pa se lahko pojavijo tudi težave v osebnih odnosih in na delovnem mestu, ki so med znaki depresije pogosto spregledani, saj razloge zanje običajno iščemo povsem drugje.

Obseg pasu

V času preobilja praktično vsak pazi na to, da ne uživa preveč hrane, mnogi se tudi aktivno posvečajo hujšanju, ki pomaga pri izgubi odvečnih kilogramov. Običajno si za cilj zadamo idealno telesno težo, ki pa ni edini dejavnik, na katerega moramo biti pozorni. Prav tako relevanten je lahko obseg pasu, ki pravzaprav še natančneje razkriva fizično pripravljenost posameznika. Telesna teža je namreč lahko zavajajoča, še posebej pri tistih, ki redno trenirajo. Profesionalni športniki so lahko zelo težki in imajo indeks telesne mase, ki jih uvršča med osebe s prekomerno telesno težo, a so v resnici povsem zdravi. Obseg pasu pa ne more skriti tega razmerja in lahko bistveno več pove o fizičnem stanju osebe. Ta podatek se splača poznati, prav tako je pametno, da si pri hujšanju zastavimo za cilj željen obseg pasu, ne le določeno telesno težo, ki ne pomeni nujno tistega, kar si mislimo. Čisto možno je namreč, da pri hujšanju telesno težo celo pridobimo, medtem ko obseg trebuha oziroma pasu upada – če se posvetimo aktivnemu gibanju in treningu, namreč lahko pridobimo mišično maso, ki je bistveno težja, a zavzame manj prostora kot maščoba. Na videz torej shujšamo, odpravimo maščobne obloge in zmanjšamo obseg pasu, medtem ko se sama telesna teža ne spreminja bistveno, morda se celo poviša.

obseg pasu pove več od izgubljenih kilogramov

Idealen obseg pasu

Težko je reči, kakšen je idealen obseg pasu, gotovo pa moramo pri tem upoštevati tudi druge dejavnike. Povsem razumljivo je, da je ta podatek odvisen od telesne višine posameznika, tudi od postave in mišične mase. Poleg tega je neizbežno povezan s telesno težo, kar moramo prav tako upoštevati. Vseeno pa ni nujno, da obseg pasu za učinkovito hujšanje prav natančno določimo – lahko se lotimo postopnega hujšanja in spremljamo obseg, ki se bo začel postopoma manjšati, kar je dovolj za motivacijo in doseganje želenega končnega rezultata. Več o tem si preberite na spletni strani lineasnella.si.

Čustveno prenajedanje

Da bi obdržali svojo prehrano pod kontrolo, moramo slediti premišljeno zastavljenemu jedilniku, predvsem pa pri jedi ne smemo pretiravati. Kaj lahko se zgodi, da s prigrizki ali večjimi obroki hitro prekoračimo priporočen vnos hrane, s tem pridobimo odvečne kilograme in z neravnovesjem hranilnih snovi lahko povzročimo tudi dolgoročno škodo telesu. A vzdrževanje zdravega jedilnika je lahko zelo zahtevno, če nimamo dovolj discipline, ali pa če se soočamo s kakšnimi drugimi težavami – ena teh je čustveno prenajedanje. Ne gre le za nepozornost ali nevednost, temveč za resno težavo, ki jo je treba tako tudi nasloviti.Čustveno prenajedanje lahko hitro vodi v višanje telesne teže in nezdravo prehranjevanje, na dolgi rok pa se seveda pokažejo različni škodljivi učinki. Najprej je treba težavo prepoznati, nato pa ustrezno ukrepati. A to ni vedno enostavno – čustveno prenajedanje namreč ne ponuja jasne meje, tako da morda sploh ne ugotovimo, da jemo preveč. Vsak si kdaj privošči kakšen bolj obilen obrok, okusno hrano radi jemo tudi potem, ko smo že povsem siti. Še posebej to velja za slane in sladke prigrizke, pa tudi za velike porcije, ki bi jih lahko enostavno zmanjšali. Ali gre pri tem za čustveno prenajedanje? Možno je, ni pa nujno.

čustveno prenajedanje

Kako ugotoviti in ustaviti čustveno prenajedanje?

Pogosto pri jedi sploh ne razmišljamo o tem, da smo že siti, temveč vzamemo še kak priboljšek ali pa že v izhodišču na krožnik namestimo nekoliko večjo porcijo. Običajno na čustveno prenajedanje pomislimo šele takrat, ko prenehamo s prehranjevanjem, takrat se pojavi slaba vest, seveda tudi slabo počutje. Če lahko to povežemo z raznimi čustvenimi dejavniki, predvsem z jezo, žalostjo, osamljenostjo in drugimi vplivi, so lahko prav ti vzrok za pomanjkanje discipline pri jedi. Jasno je tudi, da bo treba v tem primeru čustveno prenajedanje ustaviti tako, da se posvetimo vzrokom, ne pa posledici – rešimo čustvene težave.

HDL holesterol

Med vsemi snovmi, ki jih spremljamo pri nadzoru nad svojo prehrano in splošnim zdravjem, verjetno prav holesterol najbolj izstopa. V zadnjem času se zelo pogosto poudarja, predvsem seveda v tem smislu, da je pametno vnos holesterola čim bolj omejiti. Ker pa gre za pomembno snov, ki jo človeško telo potrebuje in pravzaprav v neki meri proizvaja tudi samo, ne moremo tega pravila jemati povsem dobesedno. Poleg tega poznamo več vrst holesterola, predvsem ločimo dve – HDL holesterol, ki velja za dobrega, in LDL holesterol, ki se mu moramo izogibati. To stvari še dodatno zakomplicira, saj težko najdemo živila, ki bi imela optimalna razmerja hranilnih snovi. Za še bolj pomembno se torej izkaže to, da na jedilnik uvrstimo raznoliko in uravnoteženo prehrano, ki bo ponudila tudi HDL holesterol. Na srečo poznamo nekatera značilna živila, ki so vir tako imenovanega slabega holesterola, tako da se temu lahko učinkovito izognemo, medtem ko bomo dobri HDL holesterol pridobili preko nekaterih priljubljenih živil, tako da tudi v tem oziru ne bo potrebno pretirano prilagajati vsakdanjega jedilnika.

HDL holesterol

Katera živila vsebujejo HDL holesterol?

HDL holesterol najdemo v zelo raznolikih živilih, tako da lahko to koristno snov brez večjih težav uvrstimo na jedilnik. Bo pa treba pri oblikovanju obrokov vseeno dovolj paziti, da izberemo prava živila in prave kombinacije. Dobri holesterol se skriva predvsem v polnozrnatih živilih, stročnicah, nekaterih vrstah sadja, ribah, oreščkih, v olivnem olju in tudi v rdečem vinu. To pomeni, da lahko HDL holesterol v različnih kombinacijah brez težav uvrstimo na jedilnik. Seveda pa z omenjenimi živili ne gre pretiravati, saj je treba še vedno zagotoviti uravnotežen vnos vseh nujnih hranilnih snovi in tudi tistih snovi, ki jih potrebujemo v manjših količinah. HDL holesterol ne zahteva toliko pozornosti, da bi morali svojo prehrano prilagajati vnosu te snovi, bolj je pomembno, da se izogibamo slabemu holesterolu. Za vas smo pripravili vodič: Kaj morate vedeti o holesterolu, ki ga lahko najdete tukaj.

Zdravstvene storitve v sklopu zdravstvenega zavarovanja

Gotovo so zdravstvene storitve tiste, s katerimi želimo imeti čim manj opravka. Seveda pa je pomembno, da so na voljo, če jih zares potrebujemo. Ker so te storitve zelo drage, običajno računamo na to, da se bodo financirale iz sklada zdravstvenega zavarovanja – navsezadnje je osnovno zdravstveno zavarovanje obvezno, tako da v sklad redno vplačujemo. A ta sredstva lahko koristimo le za razmeroma omejen nabor nujnih storitev, nekatere storitve pa so krite le delno. Poleg tega obvezno zavarovanje krije le nujne zdravstvene storitve in izdelke, ne moremo pa si obetati izbire ali nadstandarda. Včasih to lahko povzroči velike nevšečnosti in stroške pri zdravljenju, lahko pa tudi že pri reševanju in drugih postopkih. Da bi bili nekoliko bolj brezskrbni, je pametno skleniti še dopolnilno zavarovanje – to krije stroške izdelkov in storitev, ki jih obvezno zavarovanje krije le deloma. Za nadstandardne zdravstvene storitve in izdelke pa bo treba izbrati dodatno zavarovanje in pobrskati po ponudbi, ki jo predstavljajo različne zavarovalnice. Možno je dobiti zelo obsežne pakete, ki krijejo vse mogoče posege.

Zdr. storitve

Zdravstvene storitve v evidenci na spletu

Do podatkov o koriščenih storitvah lahko dostopamo enostavno kar preko spleta. Na portalu e-storitev ZZZS imamo namreč vpogled v zdravstvene storitve, ki smo jih koristili v preteklosti, tako da imamo popoln nadzor nad koriščenjem sredstev iz zdravstvenega zavarovanja. Seveda na ta način pridobimo tudi vpogled v stroške ter ugotovimo, iz katerih sredstev se ti financirajo. Navedene so pretekle zdravstvene storitve do leta 2013, portal pa ponuja še mnoge druge podatke. Prikazani so podatki o trenutnem zdravstvenem zavarovanju, o izbranih osebnih zdravnikih, o naročenih zdravilih in medicinskih izdelkih, poleg tega je možno naročiti dodatne kartice in listine. Vpogled v zdravstvene storitve je uporaben in dopolnjuje funkcionalnosti tega sistema, tako da se uporaba vsekakor priporoča vsem zavarovancem, ki skrbijo za svoje zdravje.

Preprečite visok holesterol

Pri prehrani in splošnem življenjskem slogu je treba dovolj pozornosti namenjati najrazličnejšim dejavnikom, pa še vedno se lahko zgodi, da kakšen zahrbten faktor povzroči velike težave. Pogosto je težava visok holesterol, ki nakazuje na neprimerno prehrano, lahko pa razkriva tudi kakšne druge aspekte nezdravega življenjskega sloga. Predvsem pa je pomembno, da lahko zvišan holesterol vodi v druge zdravstvene težave – raven holesterola pravzaprav sama po sebi ni problematična, se pa za veliko težavo izkažejo neposredne posledice! Zato je treba visok holesterol preprečiti ali v primeru preseženih priporočenih vrednosti pravočasno in ustrezno ukrepati. Najbolj učinkovita je vsekakor preventiva, ki pa vseeno ne more prav v vsakem primeru preprečiti težav. Najprej se torej lotimo prilagoditve jedilnika, seveda lahko pomaga tudi urejen življenjski slog, ki vključuje veliko gibanja, dovolj spanja in čim manj stresa. A visok holesterol je neposredno povezan z vnosom holesterola preko hrane, zato se boj proti tej težavi začne in konča v kuhinji, ne glede na druge dejavnike, ki vplivajo na stopnjevanje težav s holesterolom.

Kaj je holesterol?

Kako preprečiti visok holesterol

Visok holesterol je neposredna posledica neuravnotežene prehrane. Čeprav gre za pomembno snov, ki se ustvarja tudi v telesu, se v glavnem pridobiva preko hrane, torej obstaja možnost, da z vnosom neprimernih živil presežemo priporočene vrednosti. Kako torej preprečiti visok holesterol? Prvi ukrep je gotovo ta, da se sploh pozanimamo, katera živila vsebujejo visok delež te snovi. S holesterolom bogata živila nato nadomestimo z alternativami ali pa njihov vnos enostavno zmanjšamo. Na dolgi rok to vodi v normalizacijo nivoja holesterola, tako da ne bo prišlo do stopnjevanja v večje težave. Visok holesterol povzročajo živila živalskega izvora, predvsem predelani mesni izdelki, jajca in maščobe, holesterol pa je značilen tudi za nekatere izdelke, ki se pripravljajo iz teh sestavin. Z uravnoteženo zdravo prehrano je možno nivo učinkovito in uspešno uravnavati. Več o holesterolu si preberite tukaj.

velik klop

Zaščita pred klopi v poletnem času

V času, ko se ozračje okoli nas segreva, se mnogi med nami veselimo, da spet prihaja sezona potepanja in pohajkovanja po naravi. Nekateri se ob sončnih dneh radi iz zamegljenih mest zatečemo v sončne gore, drugi imamo raje lahkoten tek med gozdovi in travniki, vsem, ki se v lepem (ali pa tudi malo manj lepem) vremenu radi potikamo po naravi, pa je skupno to, da nas naravni svet sprošča, navdihuje in navdaja z novo energijo, ki jo potrebujemo za vsakodnevno delo v službah.

Učinkovita zaščita pred klopi

V pomladnem času, ko se ogreva ozračje, pa se ogreva tudi zemlja, in poleg ljudi pride na plano tudi marsikatera gozdna zverca, ki se jih običajno razveselimo, saj nam gozdovi prikažejo, kako polni življenja so, in tako tudi v nas zbujajo veselje do življenja. Vsekakor pa ni vsako življenje tako, da bi vžigalo našo življenjsko energijo – v gozdu živi tudi marsikaj, česar se moramo paziti, če si želimo življenje uživati še v pomladih, ki še pridejo. Zaščita pred klopi bi dandanes morala postati že nekaj samoumevnega, a vendar za klopnimi boleznimi zboli še vedno previsok procent ljudi – klop je ena izmed najbolj krvoločnih živali v naših gozdovih. Ko se mi ali naši bližnji odpravljamo na potep v naravo, naj nam zaščita pred klopi skoči v naše misli tako gotovo, kot pomladno sonce, ki sije skozi okno. Da bi se dobro zaščitili pred klopi, moramo misliti že vnaprej, saj celoten postopek cepljenja proti meningitisu traja kar dolgo. Dokaj učinkovita zaščita pred klopi so tudi razni spreji in kreme, ki odganjajo klope, a tudi take priprave nam ne morejo stoprocentno zagotoviti, da ne bomo z nedeljskega sprehoda domov prinesli skritega vsiljivca. Po pohajkovanju v naravi, se moramo vsakič tudi temeljito pregledati in morebitnega vsiljivca čimprej odstraniti iz naše kože.

Kaj je 3 D ultrazvok?

Bodoče mamice in seveda tudi očetje komaj čakajo na trenutek, ko bodo lahko zagledali svojega malčka, ko bo prijokal na svet. Sodobna tehnologija pa nam na srečo omogoča, da zelo natančno predstavo o njem lahko dobimo že kar nekaj časa pred tem, preden mali junak ali junakinja prijoka na svet. 3D ultrazvok nam omogoča, da lahko malčke opazujemo že prej.

3D ali 4D  ultrazvočna tehnologija nam torej omogoča zelo realistično prikazovanje razvijajočega se ploda. Podobnost med 3 D sliko in pravo fotografijo dojenčka je lahko neverjetna. Sicer pa je osnova porodniškega ultrazvočnega pregleda vedno 2-dimenzionalna slika. Ta nastane tako, da zvočni valovi frekvenc potujejo skozi različno gosta tkiva. Ob vsaki spremembi gostote se odbijejo in potujejo nazaj do sonde. Zvočni valovi se pretvorijo v električne signale. Računalnik te signale obdela in iz njih se naredi slika, ki jo potem lahko vidimo na ekranu.

Naročanje na 3D ultrazvok

3 D in tudi 4 D ultrazvočna preiskava je torej namenjena vsem nosečnicam, ki si z dodatno preiskavo želijo bolje ogledati plod v maternici. S pomočjo take preiskave lahko nosečnice opazujejo obrazek, okončine z rokami in stopali, spolovilo otroka in tudi vse njegove gibe.

3 D ultrazvok se lahko izvaja kadar koli, strokovnjaki pa priporočajo, da je najugodnejši čas za to med 24. in 28. tednom nosečnosti.

Na tako preiskavo se lahko naročite kar s pomočjo spleta, kjer najdete ustrezne kontaktne podatke. S strokovnjaki se dogovorite za točen termin 3 D ultrazvoka ter še za vse ostale pomembne zadeve, ki so povezane z njo.

 

Na povezavi si lahko preberete več informacij o 3d ultrazvok.

Najpogostejši simptomi oziroma znaki klopnega meningitisa

Ljudje se soočamo s številnimi boleznimi. Nekatere med njimi lahko na ustrezen način hitro odpravimo, spet druge nam v naša življenja prinašajo številne nevšečnosti, ki ne otežujejo samo našega življenja, temveč tudi življenja naših bližnjih. Med njimi je na primer tudi klopni meningitis, ki velja za sila težavno bolezen. Toda, če bi bili nekateri ljudje dovolj poučeni o tej vrsti bolezni, bi se ji morda lahko že na daleč izognili.

Ravno zato je izjemno pomembno, da nam je bolezen klopni meningitis in vse, kar je povezano z njo, objasnjena že v mladih letih. Tako lahko najlaže uzavestimo, kaj je potrebno vedeti, da se taki bolezni lahko lažje izognemo. Za človeka veliko pomeni že to, da ve, kateri so najpogostejši simptomi klopnega meningitisa.

Klopni meningitis – simptomi, ki ga najpogosteje spremljajo

Če bi vas po naključju vprašali, kateri so tipični simptomi za klopni meningitis, ali bi nam znali odgovoriti? Če ne, nas zanima, kje bi lahko najhitreje izvedeli, kateri so. Če bi imeli pri sebi povezavo na splet, je ena možnost, da se o simptomih lahko poučite kar s pomočjo njega.

Ena od rešitev je tako, da v spletni brskalnik vtipkate rešitev, ki se glasi klopni meningitis simptomi. S pomočjo te spletne rešitve bi hitro ugotovili vsaj pet tipičnih simptomov, ki jih s seboj prinaša ta zahrbtna bolezen.

Spletni brskalnik s ključem klopni meningitis simptomi bi nas pripeljal do rešitve, ki se glasi, da so tipični znaki za meningitis, ki ga povzroči klop, utrujenost, slabost, bruhanje, velike težave s koncentracijo, predvsem pa konstantno povišana telesna temperatura in zardelost, ki se pojavlja predvsem v vratnem predelu.

Klopni meningitis simptomi je spletni ključ, ki nas pripelje tudi do pomembnih ustanov, ki nas ves čas opozarjajo na to, kako zelo pomembno je, da smo soočeni tudi z znaki klopnega meningitisa, saj nam v veliki meri pomagajo pravočasno ukrepati in zaustaviti posledice, ki so lahko tudi življenjsko nevarne.

 

https://www.sos-klop.si/znaki-klopnega-meningitisa