Arhivi Kategorije: digitalni marketing

Socialna omrežja so spletne storitve

Socialna omrežja so spletne storitve, platforme, strani ali aplikacije, ki ustvarjajo ali ohranjajo družbene mreže med ljudmi s skupnimi interesi. Prav tako socialna omrežja vzpostavljajo družbene odnose in aktivnosti. Uporabniki lahko socialna omrežja uporabljajo za ustvarjanje javne podobe v okviru omrežja, združevanje drugih uporabnikov v različne skupine ter razne druge aktivnosti. Posameznik ima veliko mero svobode pri prikazovanju in deljenju raznih spletnih vsebin. Slednje so tematsko lahko združljive, lahko pa gre za naključen izbor. Prikazovanje in deljenje raznih spletnih vsebin hkrati pomeni odgovornost uporabnika zanje. Predvsem je pomembno, da zasebne stvari na spletu prikazuje z veliko mero odgovornosti. Problem spleta je pogosto v ne zavedanju široke dostopnosti v trenutku objave spletne vsebine. Občutek zasebnosti v času podajanja vsebine za računalnikom ali drugo pametno napravo je varljiv. Zavedati se je potrebno, da so socialna omrežja nič drugega kot javna govornica. Z objavo vsebine se torej izenačimo z osebo, ki veliki možici sporoča določeno vsebino. Kot recimo v gledališču ali na kakšnem drugem podobnem dogodku.

Mediji nove dobe

Na spletu so se skozi časi izoblikovala različna socialna omrežja. Razlikuje jih predvsem ciljna aktivnost. Usmerjena je lahko v poslovni svet, v skupine s specifičnimi interesi, skupine s splošnimi interesi ter v razne druge smeri. Danes so socialna omrežja tudi zelo napreden in razmeroma demokratičen vir informacij oziroma medij za objavljanje informacij. Uporablja ga zelo široka in raznolika množica uporabnika. Od navadnih, širši javnosti komaj znanih oseb do globalno znanih oseb. Izjave, mnenja, informacije lahko v okviru zakonskih, moralnih in etičnih pravil lahko uporabnik svobodno zapiše. Zato je danes že uveljavljena praksa, da mnogi uveljavljeni mediji dnevno citirajo socialna omrežja oziroma na njih pomembna sporočila. Predvsem gre za izjave globalno znanih in pomembnih oseb. Socialna omrežja na področju informacij hkrati omogočajo pluralnost mnenj, izjav in drugih podobnih aktivnosti. V mnogih okoljih je pluralnost na tak ali drugačen način okrnjena, temu primerno so socialna omrežja zelo priročna alternativa.

E-mail marketing je nepogrešljiv del direktnega marketinga

E-mail marketing je direktni marketing, kjer komuniciramo preko elektronske pošte. Sem torej sodi vsaka komunikacija z obstoječimi ali potencialnimi strankami, pri kateri je vključena e-mail tehnologija. Po domače povedano je e-mail marketing uporaba e-mailov za promocijo vašega podjetja, izdelka ali storitve. Na ta način podjetje neguje odnose in lojalnost s svojimi strankami ter si zagotavlja večje možnosti za ponoven nakup. Poleg tega je e-mail marketing tudi odlično orodje za pridobivanje novih strank.

E-mail marketing zajema elektronska sporočila, ki jih pošljete na določeno listo elektronskih naslovov. Takšno listo ste zgradili s pomočjo podatkov, ki so vam jih preko različnih obrazcev zaupali ljudje, ki obiskujejo vašo spletno stran. Lahko pa ste do podatkov prišli tudi na kakšen drugačen način. Tako lahko posameznim skupinam ljudi pošljete elektronsko sporočilo o posebnem dogodku ali akcijah ter jih s tem povabite k nakupu vaših izdelkov ali storitev.

Digitalni marketing je učinkovit način trženja.

E-mail marketing in njegove prednosti

  • Nizka cena oziroma stroškovna učinkovitost. E-mail marketing je eden izmed najcenejših načinov oglaševanja. Razmerje med vloženimi in povrnjenimi sredstvi je bistveno večje kot pri tradicionalnih načinih izobraževanja.
  • Hiter prenos informacij. Čas prenosa v primeru e-mail marketinga je le nekaj sekund oziroma minut.
  • Sledljivost. Oglaševalskim akcijam je zelo enostavno slediti. Pošiljatelj lahko spremlja, ali je bilo sporočilo dostavljeno, odprto ali prebrano ter ali je naslovnik kliknil na kakšno izmed povezav v sporočilu.
  • Enostavnost uporabe. Informacije se enostavno pošiljajo širokemu krogu potencialnih kupcev.
  • Velik doseg. E-mail marketing omogoča, da lahko oglaševalec svoje sporočilo pošlje izredno velikemu številu naročnikov, ki so se sami odločili za to, da bodo prejemali obvestila. Zato je veliko večja verjetnost, da jih bodo posredovane vsebine tudi zanimale.
  • Natančno določanje ciljnih skupin ter specifično naslavljanje prejemnikov (personalizacija).
  • Vzdrževanje odnosov s strankami.

Email marketing je uspešen tudi zato, ker večina internetnih uporabnikov svojo elektronsko pošto pregleduje prav vsak dan.

Gdpr informacijski pooblaščenec, samostojni državni organ

Gdpr informacijski pooblaščenec je samostojni državni organ. Na predlog Predsednika Republike Slovenije je gdpr informacijski pooblaščenec s strani Državnega zbora Republike Slovenije imenovan za obdobje petih let. Gdpr informacijski pooblaščenec deluje kot drugostopenjski, torej pritožbeni organ.

Varstvo osebnih podatkov in dostop do informacij javnega značaja

Splošna uredba Evropske Unije o varstvu osebnih podatkov je določila nova pravila glede varstva osebnih podatkov. Gdpr je kratica za General Data Protection Regulation, informacijski pooblaščenec pa organ pristojen za omenjeno področje. Skladno z gdpr lahko informacijski pooblaščenec ukrepa na področju varstva osebnih podatkov. V sodobnem času je zasebnost zelo izpostavljena in ranljiva. Načeloma je zasebnost stanje, ko posameznik ni moten od ostalih. V internet dobi je njegova zasebnost najbolj izpostavljen pred nevarnostjo uporabe, zbiranja in razširjanje njegovih osebnih podatkov in informacij. V tem primeru gre za informacijsko zasebnost. Obstajajo pa še telesna, komunikacijska in zasebnost v prostoru. Telesna zasebnost pokriva področje, povezano z genskimi in drugimi preiskavami telesni tekočin in/ali tkiv ter odprtin. Komunikacijska zasebnost je odvisna od zagotavljanja zasebnosti pošte, telefonskih pogovorov in drugih oblik sporazumevanja. Zasebnost v prostoru omejuje poseganje v zasebnost na delovnem mestu ali doma. Na področju gdpr je informacijski pooblaščenec aktivno udeležen. Informacijski pooblaščenec lahko na področju varstva osebnih podatkov pomaga, če oseba meni, da je nekdo neupravičeno posegel v osebne podatke, ko osebi upravljavec zbirke osebnih podatkov ne dovoli seznanitve z njenimi osebnimi podatki ter ko upravljavec obvezno potrebuje predhodno odločitev informacijskega pooblaščenca za obdelavo osebnih podatkov. Taki primeri so biometrija, povezovanje zbirk, iznos v tretje države. Informacijski pooblaščenec lahko osebi pomaga, če ji je organ na njeno zahtevo v dvajsetih delovnih dneh ni odgovoril, če ji organ zavrne dostop do informacije z odločbo, če ji organ zavrne ponovno uporabo informacij ter v nekaterih drugih primerih. Pred kratkim je začela delovati posebna podstran, z njo želi informacijski pooblaščenec področje gdpr približati javnosti. Več o uredi GDPR si lahko preberete na Red Orbit blogu.

Optimizacija spletne trgovine lahko vpliva na poslovni uspeh

Optimizacija spletne trgovine lahko vpliva na poslovni uspeh. Poslovne cilje optimizacija spletne trgovine dosega na več različnih načinov. Odvisna je tudi od tega, kako je spletna trgovina vpeta v poslovanje podjetja. Poslovanje podjetja lahko poteka izključno preko spletne trgovine, lahko pa je združeno z klasično trgovino.

Spletna trgovina je prihodnost

Spletna in klasična trgovina skupaj je trend, ki se ga oklepajo tradicionalna podjetja. V preteklosti so artikle prodajali na klasičen način, z nastopom spletne prodaje so se hočeš nočeš novosti prilagoditi. Sama optimizacija spletne trgovine lahko nastopi v različnih fazah, obdobjih ter na osnovi različnih motivacij. Mnoge klasične trgovce ali proizvajalce je postavitev spletne trgovine ter posledično optimizacija spletne trgovine začela zanimati ob uspehu podjetji, ki poslujejo izključno preko spleta.

Varno nakupovanje v spletni trgovini

Povsem jasno je, da gre za hudo konkurenco. Spletna prodaja je enostavnejša, potrebuje manj kapitala ter ustvarja manj stroškov povezanih s prodajo. Boljše kot so podporne aktivnosti spletne trgovine, več možnosti za uspeh obstaja. Na drugi strani pa klasična trgovina lahko bistveno lažje obvladuje spletno trgovanje, potrebna ji je zgolj optimizacija spletne trgovine. Klasična trgovska podjetja največkrat nimajo strokovnjakov za ta področja v svojih vrstah, zato so optimizacija spletne trgovine ter vse druge aktivnosti domena izbranega zunanjega podjetja. Uspeh takšnega sodelovanja je lahko večji, kot uspeh podjetja z zgolj spleto prodajo.

Lep primer je ključna beseda, ki jo lahko klasični trgovci praktično povlečejo iz rokava. Ker so dan za dnem v stiku s kupci, lahko takoj poiščejo nekaj najprimernejših iz bogatega seznama. Kupci pa hkrati dan za dnem, z vsakim novim nakupom, kujejo tudi nove izraze, kar pomeni med drugim možnost spoznavanja trenda. Kdor ni dan za dnem v stiku s kupci, preprosto ne more imeti na razpolago tako bogatega seznama možnih ključnih besed. Optimizacija spletne trgovine ima temu primerno za tržni uspeh bistveno več možnosti za prilagajanje novo nastalim razmeram v prihodnosti.

https://www.red-orbit.si/blog/5-najpogostejsih-napak-slovenskih-spletnih-trgovin

Optimizacija internet strani pripomore k boljšemu obisku

Optimizacija internet strani je spletna aktivnost, ki lahko pripomore k boljšemu obisku spletne strani.

S tem pa optimizacija internet strani poveča možnost hitrejšega in enostavnejšega doseganja zadanih poslovnih ciljev lastnika spletne strani. Uporaba spleta danes pogosto vključuje uporabo spletnega iskalnika. Spletni iskalniki omogočajo z vnosom ključne besede in aktiviranjem pridobivanje zadetkov iskanja. Zadetki nam hkrati pokažejo, da obstaja optimizacija internet strani na dva osnovna načina. Razlika je uvrstitvi na dobro ali izbrano pozicijo s plačilom storitve ali brez njega. Vsak naročnik se odloči po svoje, cilj vsakega pa je imeti dobro pozicijo spletne strani med zadetki. Preko dobre uvrstitve optimizacija internet strani omogoča podjetniku, da bodo potencialni kupci njegove izdelke ali storitve hitro našli. Za dobro uvrstitev je potrebno najprej pomisliti, kako bodo potencialni kupci izvedli proces iskanja. Proces iskanja preko iskalnikov se izvaja z vpisom ključne besede in aktiviranjem iskalnika, preko oglasa, preko spletnih strani, ki imajo vsebino povezano z ciljem iskanja ali na kakšne druge načine. Ključna beseda je kratek opis tistega, kar uporabnik iskalnika išče. To je lahko izdelek ali storitev, opis izdelka ali storitve ter drugi pojmi, ki so povezani z ciljem iskanja. Vsaka optimizacija internet strani mora znati oceniti, katere ključne besede uporabniki iskalnikov najpogosteje izberejo. Najbolj naraven način je, da se vživijo v vlogo iskalnika. Z drugo besedo: kakšno ključno besedo bi sami izbrali ob iskanju določenega izdelka ali storitve. Razvoj spleta je poleg dobrih prinesel tudi manj dobre lastnosti. Ker je optimizacija internet strani znana širšemu krogu spletne javnosti je temu primerno tudi prepoznana in ocenjena. Ne spletu prihaja do selekcije, ki med rezultati iskanja daje prednost točno določenim spletnim stranem. Zato veliko uporabnikov zadetke iskanja ne razvršča po pomembnosti tako, kot si optimizacija internet strani želi oziroma ima namen.

Optimizacija internet strani je aktivnost, ki ima izboljšat obisk točno določene spletne strani.

red-orbit.si/storitve/optimizacija-spletnih-strani

Optimizacija strani, izboljševanje spleta

Optimizacija strani ima cilj izboljšati splet .

Z namenom izboljšanja spleta optimizacija strani izkorišča različne možnosti, ki ji ponuja računalniška tehnologija . Ena od možnosti so spletni iskalniki, ki jih uporabniki koristijo z namenom informiranja. Uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije je danes sposobnost in izkušnja velike večine ljudi. Po statističnih podatki danes računalnik ne uporablja zgolj petina ljudi starih od šestnajst do štiriinsedemdeset let. V isti populaciji je zgolj nekaj procentov več oseb, ki ne uporablja spleta. To pomeni, da ima optimizacija strani dobro osnovo za doseganje ciljev. Splet uporablja okrog osemdeset odstotkov preostale populacije, vsak segment te populacije pa ima svoje bolj ali manj prepoznavne značilnosti. Uporaba spleta je pogosto povezana z uporabo iskalnikov, drugi načini so predvsem direktno dostopanje na določene spletne strani. Različne prakse so posledica uporabe različne tehnologije, ki omogoča različno tehnično podporo. Učinkovita optimizacija strani se osredotoča predvsem na tiste, ki podpirajo najbolj uporabljene iskalnike. Poleg poznavanja uporabe spleta je potrebno za učinkovito optimizacijo poznati organiziranost spleta. Organiziranost spleta se spreminja skladno s spremembami, ki jih narekuje čas, tehnologija, družba ter drugi dejavniki. Spremembe so nujne predvsem zaradi zagotavljanja dobre uporabniške izkušnje. Ta je v nekaterih primerih ovirana predvsem zaradi široke dostopnosti spleta ter zelo množičnega generiranja raznih vsebine. Mnoge vsebine so balast ali imajo druge negativne lastnosti, zato je nesmisel z njimi zasedati že tako prenatrpan spletni prostor. S spremembami mora biti optimizacija strani na tekočem, če želi naročnikom zagotoviti doseganje ciljev. Največkrat so cilji usmerjeni v izkoriščanje ponujenih možnosti na spletu. Danes na splet dostopa veliko število ljudi, med njimi mnogi vidijo potencialne kupce, za informacije zainteresirane osebe ter razne druge priložnosti. Poznavanje veščin uporabnikov je osnova, preko katere optimizacija strani lahko načrtuje, izvaja, analizira ter izvaja številne druge aktivnosti.

Optimizacija strani je zdelo dinamična aktivnost, poteka v okolju, ki se neprestano spreminja in prilagaja novim zahtevam uporabnikov spleta ter spreminjajoči se organiziranosti spleta.

Več

optimizacija za iskalnike in digitalni marketing

Digitalno oglaševanje, aktivno motiviranje potrošnikov

Digitalno oglaševanje je aktivno motiviranje potrošnikov z uporabo spleta.

Kakšen možen učinek ima digitalno oglaševanje lahko ugotovimo na različne načine, ankete, meritve in druge podobne aktivnosti so koristne. Praktično gre za tržne analize , ki sporočajo veliko predvsem profesionalcem v točno določeni panogi. Iz lastnih izkušenj bo vedel, katere skupine je najbolje motivirati ter kaj jim ponuditi. Ker ima digitalno oglaševanje možnost uspeha tudi na regionalnem ali globalnem trgu, se lahko usmeri tudi na tuja tržišča. Pri tem koristijo podatki, kakšen doseg lahko pričakujejo pri določenem občinstvu določenega trga. Pred skoraj letom dni je interesentom za digitalno oglaševanje prišel podatek, da je v Sloveniji dve tretjini obiskovalcev spleta v starostni skupini od dvanajst do petinštirideset. Razdeljeni so v tri starostne skupine, ki so praktično enako veliko. Malenkostno večje odstopanje je bilo v najmlajši skupini. Prav tako sta spola praktično izenačena, razlika je praktično zanemarljiva. Ista raziskava je pokazala tudi možnosti za digitalno oglaševanje na nekaterih sosednjih trgih. Tam je zanimivo moških obiskovalcev bistveno več, večja je tudi najmlajša skuina. Za digitalno oglaševanje v Sloveniji je zanimiva tudi obiskanost po regijah. Daleč največ spletnih obiskovalcev prihaja iz osrednje slovenske regije, sledijo Podravje, Gorenjska in Savinjska regija. Vse naštete regije imajo nad desetino obiskovalcev. Pomurje, Koroška, Zasavje, Spodnjeposavska, Dolenjska, Goriška, Obalno-Kraška ter Notranje-Kraška regija pa imajo vsaka pod desetino obiskovalcev spleta. V isti raziskavi ima digitalno oglaševanje tudi prikazane najbolj obiskane spletne strani na območju dežele na sončni strani Alp. Na teh spletnih straneh lahko pričakuje, da bo objavljeno oglasno sporočilo doseglo največ potencialnih kupcev blaga ali storitev. Hkrati pa na podlagi tega podatka digitalno oglaševanje dobi informacijo, katero ponudbo lahko zlahka zavrne ter za katero ponudbo ima na osnovi te informacije pridobljeno pogajalsko moč.

Digitalno oglaševanje je način obveščanja potrošnikov o vseh novostih, akcijah, posebnih ugodnostih in številnih drugih spremembah v ponudbi.

SEO optimizacija

Optimizacija za iskalnike, ključ do uspeha

Optimizacija za iskalnike zagotavlja kakovosten obisk spletne strani.

Danes redka podjetja uspevajo ohranjati poslovno uspešnost brez spletne strani, za ostale je optimizacija za iskalnike ključ do uspeha. Današnja uporaba spleta dodatno omogoča pridobitev potencialnih kupcev izdelkov ali storitev, čeprav to dejansko niso. Obiskovalce spletnih strani določenega podjetja lahko razdelimo na namenske in naključne. Namenskim obiskovalcem je že veliko o podjetju znanega, zato dostopajo veliko bolj neposredno. Znana jim je blagovna znamka, ime podjetja, znani so jim izdelki ali storitve ter številne druge prepoznavne lastnosti. Do spletne strani dostopajo namenoma, ker imajo cilj pridobiti točno določene koristi. Optimizacija za iskalnike jim pomaga pridobiti želeno povezavo ter posledično pridobivanje želene koristi oziroma uresničitev cilja iskanja. Naključni obiskovalci danes niso redkost zaradi pogostega načina uporabe spleta v današnjem času. Ker je splet dostopen na vsakem koraku, ga s pridom uporabljamo in izkoriščamo. V preteklosti smo splet izkoriščali predvsem v točno določene namene, danes pa so nameni bistveno bolj razširjeni in splošni. Tako ob vsakdanjih pogovorih velikokrat naletimo na neznanke, pri tem pa si pogosto pomagamo s spletom. V hecu velikokrat slišimo izraz, da imamo danes pamet na spletu. Med takimi obiskovalci ima optimizacija za iskalnike priložnost, takšni obiski niso redkost. Dodatno je motivacija v dejstvu, da dostopajo v mnogih primerih osebe zmožne investicij v višjih cenovnih razredih izdelkov ali storitev. Ob brskanju po spletu, lahko optimizacija za iskalnike poskrbi za premočjo izdelka ali storitev. Nakup ali nakupno zanimanje se bo lahko zgodilo praktično isti trenutek, ali pa se bo prenesel v bližnjo prihodnost. Ob potrebi po izdelku ali storitvi, se bo takšna oseba spomnila na iskanje iz bližnje preteklosti. Nekateri gredo še korak dlje, kar jim optimizacija za iskalnike ponudi pri naključnem iskanju ustrezno shranijo. S tem pa imajo v času uporabe zaželeno na dosegu roke.

Optimizacija za iskalnike izboljšuje spletne izkušnje uporabnikov.

SEO optimizacija

Optimizacija za iskalnike ponuja uporabniku koristno vsebino

Optimizacija za iskalnike omogoča, da je dobra spletna vsebina dosegljiva.

Uporaba spleta je danes rutina, s katero se ukvarja veliko število ljudi. Optimizacija za iskalnike je proces, ki jim omogoča pridobiti iskane spletne vsebine na svetovnem internetu. Splet je dodobra spremenil ne le svet, ampak tudi navade ljudi v vsakdanjiku. Danes v šali velikokrat rečemo, da imamo spletno znanje oz. znanje na spletu. Ob iskanju ustreznega odgovora se najprej obrnemo na splet, poiščemo ustrezen iskalnik ali direktno dostopamo do določene spletne strani. Optimizacija za iskalnike ima veliko zaslug, da v takih primerih najdemo želeno vsebino. V času obstoja se je veliko tudi sprememb zgodilo tudi na samem spletu. Pred dvema desetletjema si imel srečo, če si sploh lahko prišel na splet. Zmogljivosti ponudnikov so bile bistveno manjše, kot je bilo povpraševanju. Uporabniki so pred računalniki čakali na prosto mesto, vsebin v slovenskem jeziku je bilo malo ali praktično nič. Danes je to k sreči preteklost. Dostop do spleta je lahko opravljen v trenutku, slovenskih vsebin je neprimerno več. Optimizacija za iskalnike je pri razvoju spleta na splošno vplivala z omogočanjem lažjega dostopa, z izboljšanjem vsebin, spletne strani pa tudi redno posodablja času in digitalnemu okolju ustrezno. Pomemben prispevek je imela optimizacija za iskalnike tudi na poslovnem področju. Danes brez spletne prisotnosti posel praktično ni mogoč, omogoča pa tudi neslutene možnosti razvoja. Preko spleta poteka komunikacija, možne pa so tudi aktivnosti trženja. Prednosti pred klasičnimi oblikami poslovanja so izredne. Poslovanje je pridobilo na hitrosti, obsegu ter kakovosti. Prednosti so temu primerno postale iskane. Danes je tako pomembno, da optimizacija za iskalnike zna poiskati konkurenčne prednosti. V tem primeru so konkurenčne prednosti : lažji dostop, boljša vsebina, boljša ponudba, boljše storitve po nakupu. Trendi kažejo, da kupci danes ne iščejo na spletu le blago ali storitve.

Optimizacija za iskalnike omogoča tudi koristno vsebino.

SEO optimizacija

Optimizacija za iskalnike, biti prvi

Optimizacija za iskalnike na mnogih področjih je biti prvi pomembna konkurenčna prednost .

Za to lahko poskrbi tudi optimizacija za iskalnike, s tem, da je organski obisk dejansko preko v zadetkih iskanja visoko uvrščene ponudbe . K uspehu veliko prispeva čas, ki ga danes večini ljudi primanjkuje. Poleg tega smo se naučili, da dobimo storitev takoj oz. nismo več navajeni počakati trenutek ali dva. Na to karto lahko optimizacija za iskalnike stavi tudi v prihodnosti, saj bo čas tudi v prihodnosti zelo pomemben dejavnik pri odločanju. Kakovost storitve se za mnoge meri prav v času, ki je na razpolago oz. v katerem se pričakuje izvedbo. Z akumuliranjem čakanja na storitev se temu primerno akumulira tudi nezadovoljstvo, kar vpliva na zmanjševanje zanimanja. Takšnemu povpraševanju mora optimizacija za iskalnike skrbeti predvsem z lažjo dostopnostjo in vidnostjo v procesu odločanja. V primeru, da bo ponudba dostopa in vidna, se bo povpraševanje odločilo sprejeti ponujeno. Manj kot je ponudba dostopna in vidna, manj je zanimiva za takšen način odločanja ponudbe. Zato mora optimizacija za iskalnike poskrbeti, da bo ponudba vedno na dosegu roke. Že nekoliko slabše izhodiščno mesto poslabša možnosti in vpliva na uspeh pri takšni ponudbi. Ker se tega zaveda tudi konkurenca je pravi izziv priboriti si najboljše mesto oz. pridobiti si dostopnost za ponudbo. Možnosti in načinov, da optimizacija za iskalnike uspe je več, med njimi obstaja veliko razlik. Predvsem je pomembno vprašanje investicije, zastavljenih ciljev, izhodiščnega položaja ter od drugih dejavnikov. Več investicije večinoma pomeni več možnosti, obstajajo pa tudi izjeme, ki potrjujejo to pravilo. Uspešnih primerov na spletu, kjer se je iz razmeroma skromnih investicij ustvarilo je precej. Upoštevati ob tem moramo dejstvo, da so obstali v množici drugih poizkusov, ki pa so se po neuspešnih aktivnostih tudi odstranili.

Zastavljeni cilji, ki jih optimizacija za iskalnike zasleduje, so odvisni predvsem od sposobnosti ocenjevanja odločanja naročnika.