vloga beljakovin kot makroživil

Beljakovine, človeku koristne

Beljakovine so človeku koristne organske molekule.

Beljakovine imamo na krožniku oziroma jedilniku praktično vsak dan. Človeku beljakovine zagotavljajo pomembne lastnosti in funkcije. Zavedati pa se je treba, da lahko beljakovine povzročajo težave. Seveda v primerih, ko beljakovine ne zaužijemo optimalno. Načeloma se beljakovine izkoriščajo optimalno z količinskega in kakovostnega vidika. Optimalne količine za beljakovine so okrog petdeset gramov dnevno. Kar se zdi načeloma malo, vendar lahko kaj hitro pridemo do prevelikih količin. Maksimalne količine nihajo med sto štirideset in sto dvajset gramov. Pri količinah velja omeniti, da se optimalne vrednosti pri nekaterih osebah razlikujejo od drugih oseb. To pomeni, da nekatere osebe lahko zaužijejo manj, pa bodo imele zagotovljene optimalne količine. Na drugi strani pa imajo določene osebe večje potrebe po beljakovinski prehrane. Te morajo zaužiti večjo količino beljakovin kot druge osebe. Pri prehrani, ki je beljakovinsko bogata je potrebno upoštevati tudi številne priporočila. Mnogi imajo do teh priporočil negativno mnenje. Za njih je dovolj dobro počutje, ki jim zagotavlja, da je njihova prehrana optimalna. Vendar se ustrezna prehrana velikokrat s tem ne vnaša telo, ampak se vnaša nepotrebna, nekoristna, včasih tudi škodljiva prehrana. Težava vseh nepotrebnih, nekoristnih in celo škodljivih vnosov je v tem, da v mnogih primerih problemi nastanejo čez določen čas. Takrat se zgodi veriga posledic in procesov, ki si jih lahko prestavljamo kot vožnjo v slepo ulico. Sami mislimo, da je naše početje pravilno, v bistvu pa delujemo v nasprotju z lastno voljo. Dodatna težava je v tem, da je potrebno za odpravo vseh povzročenih težav, ves proces popraviti. Kar je lahko bistveno bolj dolgotrajno, kot se zavedamo ali si želimo priznati. Zato je pomoč pametno iskati veliko prej kot nastanejo težave. Dobrodošlo je pri tem ozreti se na povprečje, ter svoje lastnosti z njim primerjati.

Beljakovine najdemo na svojem jedilniku praktično vsak dan v raznih oblikah ter raznih količinah.

http://enemon.si/prehrana-in-zdravje/makrohranila/beljakovine/

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja